skolioza piersiowa, skolioza idiopatyczna, kręgosłup skolioza, skolioza operacja, ćwiczenia korekcyjne skolioza, skolioza dwułukowa, skoliozy, wady postawy, skolioze, dyskopatia, rehabilitacja skoliozy, lordoza, leczenie skoliozy, rehabilitacja kręgosłupa, terapia manualna, kręgosłup, skrzywienia kręgosłupa, bóle kręgosłupa,
Tagi
sobota, 24 listopada 2012
Wada postawy to skrzywienie kręgosłupa tylko w płaszczyźnie czołowej, mniejsze niż 10 stopni wg Cobba.

Zawsze zachowana jest prawidłowa kifoza piersiowa i lordoza lędźwiowa, a rotacja oczywiście nie występuje. Deformacja tak jest zazwyczaj elastyczna i jej korekcja następuje poprzez poprawę postawy pacjenta. Występuje z taką samą częstością u dziewcząt jak i u chłopców. Przeważnie jest wynikiem zaburzonego odruchu postawy. W leczeniu wystarczające są asymetryczne ćwiczenia korekcyjne i ćwiczenia nawyku prawidłowej postawy. Skolioza jest skrzywieniem kręgosłupa przekraczającym 10 stopni. Skolioza najczęściej występuje w odcinku piersiowym i zazwyczaj jest skierowana wypukłością w prawo.

Występuje częściej u dziewcząt i przewaga ta powiększa się w większych skoliozach. Jest to deformacja trójpłaszczyznowa z przebudową kręgów – torsją. Charakteryzuje się względnym wydłużeniem przedniej kolumny kręgosłupa – trzonów, przez co w większości przypadków dochodzi do zmniejszenia kifozy w piersiowym i zwiększenia lordozy w lędźwiowym odcinku kręgosłupa. Leczenie polega na stosowaniu kinezyterapii, gorsetów oraz w skrzywieniach powyżej 40 stopni operacji.

czwartek, 11 października 2012
Witam. Mam skoliozę i nie wiem czy mogę wykonywać wszystkie ćwiczenia na siłowni ? I jakie ćwiczenia wzmocnią mi plecy, ale nie będą obciążać ich? I jeszcze chciałbym zwiększyć swoją masę i co muszę robić w tym kierunku ? 

Odp.: Najlepsza byłaby konsultacja z rehabilitantem. Powinieni Ci powiedzieć jak masz ćwiczyć, czego nie możesz a co możesz. Najlepszym wyjściem byłoby wyleczenie kręgosłupa gdyż wtedy siły mogą rozprowadzać sie nierównomiernie i możesz wyglądać nieproporcionalnie . 

Odp.: Lekarz powie Ci: "Żadnej siłowni, zapomnij !" 

Odp.: Żadnych cwiczen polecanych przez innych na siłowni, czyli martwy ciąg, przysiady wiosłowanie. 

Odp.: Byłem u lekarza i powiedzial, ze nie moge robic rozpietek na lezaco i ze mam robic cwiczenia wzmacniajce plecy, ale nie obciazajce. 

Odp.: idź do takiego lekarza który zechce Ci pomóc, bo pseudo lekarz powie, nie ćwicz - czyli zignoruje Cię. W zyciu codziennym caly czas cos podnosisz z ziemi, buty, meble, zakupy. pojdziesz do pracy trzeba podnosic ciezkie przedmioty. To co powiesz, w pracy, ze masz skolioze i lekarz zabronil podnoszenie z ciemi - czyli martwy ciag? Nikt Cie nie przyjmie do pracy. A sam lekarz potwierdzi, ze jest niedouczony. 
Innymi slowy, musisz jak najszybciej wyleczyc kregoslup, by nie szkodzisz sobie, jak podnosisz ciezary z ziemi. Znajdz lekarza ktory Ci w tym pomoze, a nie zignoruje. 
W NFD takie male skoliozy olewaja, bo ponad 80% ma krzywy kregoslup- male skrzywienia olewaja, bo da sie z tym zyc. Ale jak idzesz na silownie, nie da sie z tym zyc. Wiec musisz wyleczyc to. A najlepiej przekonac lekarza, zeby Ci pomogl jesli bedzie Cie ignorowal. Chyba, ze pojdziesz do prywatnego , to zloz reklamacje, ze lekarz jest niekompetentny i nie plac. 
sobota, 11 sierpnia 2012

O kręgosłup powinniśmy dbać od najmłodszych lat, ponieważ jego zaniedbanie może w późniejszych latach skutkować bolesnymi schorzeniami np. skoliozą, operacjami i wielkimi utrudnieniami w życiu codziennym i funkcjonowaniu w społeczeństwie.

Po pierwsze ruch

Wysiłek fizyczny zawsze wychodzi nam na zdrowie i w każdym przypadku bardzo pozytywnie wpływa na cały organizm. Zatem ruch w połączeniu z wysiłkiem przyniesie nam to na co liczymy. Typowe zastanie mięśni i stawów skutkuje przeważnie małym schorzeniom, ale jeśli do tego dojdzie otyłość spowodowana złym trybem życia i nieprawidłowym odżywieniem, możemy mieć większe problemy zdrowotne. Dlatego nigdy nie zaniedbujmy siebie samy bo to się opłaca. Opłaca się biegać, spacerować, jeździć na rowerze, pływać i utrzymywać optymalną dietę bogatą w witaminy, białko a ubogą w puste kalorie, tłuszcz i złe węglowodany.

Bieganie po piasku

Dwie korzyści w jednym - bieganie po piasku odżywia naszą skórę a zarazem dobrze wpływa na nasze stawy. Gdy zdecydujesz się na bieganie po piasku będziesz miał pewność że piasek amortyzuje uderzenia stóp o powierzchnię, dlatego też Twoje kolana będą mało obciążone. Bieganie polecamy na bosaka, ponieważ obuwie dodatkowo może obciążać ruchy kolan. Bieganie bardzo dobrze wpływa na Twój kręgosłup. Bieganie możesz urozmaicić sobie mieszaniem sprintu z wolnym marszem.

Skolioza - kiedy zabieg?

 U pacjentów ze skoliozą terapię należy stosować wyłącznie na mięśniach przykurczonych czyli po stronie wklęsłości skrzywienia. Nieumiejętne stosowanie terapii i wykonywanie jej po wypukłej stronie skrzywienia, gdzie mięśnie są już nadmiernie rozciągnięte może doprowadzić do narastania deformacji. Szczególną ostrożność należy zachować u pacjentów, u których poniżej lub powyżej skrzywienia pierwotnego pojawia się drugie skrzywienie nazywane wtórnym lub wyrównawczym oraz u pacjentów ze skrzywieniami dwułukowymi. W takich przypadkach mimo stosowania zabiegu po jednej tylko stronie kręgosłupa może on nasilać deformację. Profesjonalny zabieg wykonywany jest wyłącznie po jednej stronie skrzywionego kręgosłupa na odcinku od kręgu początkowego skrzywienia do kręgu końcowego skrzywienia po stronie wklęsłej skrzywienia. Wyznaczenie tych kręgów możliwe jest jedynie w oparciu o ocenę zdjęcia rtg przez specjalistę.

Kiedy ćwiczenia?

Zadaniem ćwiczeń jest stopniowe zwiększanie zakresu ruchomości w stawach poprzez stopniowe rozciąganie struktur więzadłowych oraz mięśni. U pacjentów ze skoliozą ćwiczenia zwiększające ruchomość pomiędzy poszczególnymi kręgami kręgosłupa są drogą do osiągnięcia korekcji skrzywienia. Uelastycznienie kręgosłupa ćwiczeniami zwiększającymi zakres ruchomości kręgosłupa umożliwia osiągnięcie dużej korekcji. Wykonywane w przeszłości ćwiczenia wzmacniające siłę mięśni symetrycznie po obu stronach kręgosłupa doprowadzały do narastania deformacji i obecnie zostały zastąpione ćwiczeniami asymetrycznymi. Jednakże wzmacnianie mięśni po jednej stronie kręgosłupa jest oczywiste wyłącznie w skrzywieniach jednołukowych. W przypadku skrzywień charakteryzujących się dwoma łukami stosowanie ćwiczeń asymetrycznych musi być poprzedzone wnikliwą analizą przebiegu skrzywień. 

artykuł oparty na: treningmedyczny.pl

16:52, mojtrening
Link
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 18